Co cvičíme

Hathajóga – V této hodině vás čeká dynamika i relaxace, vnímání rovnováhy těla a dechu. Být pevní a zároveň uvolnění v těle i v mysli to bude náš cíl. 

Antistress jóga – Jemná jógová praxe bude zaměřena na uvolnění svalového a mentálního napětí. Pomocí jednoduchých jógových pozic a dechových technik budeme postupně rozpouštět tenzi, která vzniká nadměrným stresovým zatížením. Závěrečná vedená relaxace podpoří účinky jógového cvičení. 

Zdravotní jóga – Lekce Zdravotní jógy jsou vedeny v systému Spirální jógy, která vychází z techniky jógové školy B.K.S. Iyengara a pohybového a terapeutického konceptu Spiraldynamik ®. Zaměřujeme se v něm na správné držení těla, koordinaci pohybového aparátu a jeho trojrozměrnou hybnost. Důraz je kladen na anatomicky správně provedené ásany, které tak mají terapeutický účinek a mohou pomoci s různými zdravotními problémy.

Jóga pro silný střed těla – Jógové ásany velmi efektivně zapojují hluboké svalové struktury, které nazýváme hluboký stabilizační systém (HSS či core). Core neboli střed těla je jakýsi základní stavební kámen, který je potřeba uvnitř těla upevnit, aby tvořil tělu stabilní oporu. Jeho optimální funkce zajišťuje správné držení těla, předchází bolestem zad, ovlivňuje správné provádění všech pohybů a je prevencí např. zranění při sportu.

Dance jóga – Dance jóga propojuje jógové pozice a taneční pohyby ve zdraví prospěšnou aktivitu, která vás bude bavit a přinese spoustu benefitů vašemu tělu i mysli

Jóga pro seniory – Zdraví kvete v každém věku, ale je třeba ho živit zdravým pohybem. Pod heslem „V zdravém těle, zdravý duch“ se budeme potkávat, abychom zlepšili nebo udrželi Vaši dosavadní kondici a radost z každého dne.

Jóga pro děti (6-13 let) – Hravou formou budeme učit děti vnímat tělo a dech. Tělesné cvičení spojíme s kreativním světem her.

Těhotenská jóga – Jemná jógová praxe, která respektuje specifika těhotenství. Přispívá ke správnému postavení těla, které se změnou proporcí těla při graviditě nabývá na významu. Cvičení pomáhá uvolnit bedra, kyčle, přirozeně se posilují dolní a horní končetiny, je prevencí otoků dolních končetin. Pracujeme s dechem, relaxací a uvolněním těla. 

Jóga jako terapie – Jóga jako terapie – bolí vás záda, trápí vás bolesti hlavy, máte žaludeční potíže nebo prostě jen máte sedavé zaměstnání, prožíváte často napjaté situace…pak přijďte, dodejte si novou energii, udělejte svému tělu dobře a vyčistěte hlavu.

Vinyasa jóga – Při vinyase jsou jógové pozice prováděny v rytmu dechu, lekce má o něco dynamičtější charakter než běžné lekce jógy. Lekce jsou určeny pro každou úroveň pokročilosti .

Jóga pro mamky (taťky) s dětmi – Po oslovení našeho studia maminkami vypisujeme speciální hodiny pro rodiče s dětmi předškolního věku (cca 2-5 let). Vícegenerační jóga hrou každé pondělí od 10 hodin dopoledne s Renatou.

Jóga pro zdravá záda – Zaměříme se nejen na oblast našich zad, ale i na zpevnění břicha, pevný postoj, pružnost a dech. Jemně, vědomě a účinně se pustíme do řešení rovnice zdravá záda = zdravé tělo. 

Jin jang jóga – Praxe jangové jógy je zacílená na posílení a protažení svalů s cílem zlepšit zdraví orgánů, kostí, oběhového i dýchacího systému. Jangové části těla (kůže, svaly a šlachy) se jednodušeji protahují a navrací se rychle zpět. Praxe jinová, je naopak statická, v pozicích zůstáváme delší dobu (obvykle 3-8min). Uvolňujeme svalové skupiny a současně vyvíjíme tlak na klouby při protahování kostry. Jinové tkáně (kosti a spojovací tkáně) jsou méně pružné a je potřeba je protahovat a stlačovat jemně bez výrazného úsilí.
Jin jangové plynutí je svěží a jemné jógové protahování pro spokojenost těla i mysli. Podporuje flexibilitu kloubů, uvolňuje přebytečné napětí a podporuje energii v těle, zklidňuje mysl, učí nás správnému dechu. Spojením Jin a jang stylů propojíme jemnost a sílu, plynulost a zastavení v pozicích, uvědomění si těla i dechu. V závěrečné relaxaci harmonizujeme tělo mysl i duši .